اخبار و مقالات

بهترین برند سروو موتور را بشناسید

بهترین برند سروو موتور را بشناسید

سروو موتور عملگر خطی یا چرخشی است که با استفاده از آن می‌توان حرکت خطی یا زاویه دقیق را کنترل کرد. از طرفی سرعت و شتاب به کمک آن امکان‌پذیر می‌شود. اگر می‌خواهید یک شیء را در زاویه‌ای خاص چرخانده و یا به صورت خطی در فاصله‌ای مشخص حرکت دهید، از سروو موتور می‌توانید استفاده کنید. این سیستم یک موتور معمولی است که انکوردی به شفت آن نصب شده و کنترل آن توسط یک سیستم انجام می‌شود.

سیگنالی به آن ارسال شده و حرکت آن انجام می‌شود. به طور کلی این سیستم یک مکانیسم حلقه بسته خودکار است که برای کنترل حرکت و رسیدن به موقعیت نهایی از فیدبک موقعیت استفاده می‌کند. در ورودی این سیستم یک سیگنال دیجیتال یا آنالوگ وجود دارد که وظیفه اعلام دستورات موقعیت را به شفت خروجی برعهده دارد. ‌قبل از اقدام به خرید سروو موتور باید بهترین برند های این محصول را بشناسید .

کدام برند سروو موتور بهتر است؟

در پاسخ به این سؤال که کدام برند سروو موتور را بخریم؟ باید گفت یکی از بهترین برند‌ها که جایگاه بالایی دارد، دلتا است. از آن برای اتوماسیون استفاده می‌شود. در حالت کلی کاربرد آن در تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با CNC است. اندازه آن‌ها بزرگ و کوچک ساخته شده و از هر کدام از آن‌ها برای قسمت‌های مختلف قطعات استفاده می‌شود.

سروو موتور دلتا

دلتا از کمپانی‌های معروفی است که سروو موتور‌های تولیدی آن عملکرد گسترده‌ای داشته و مقرون به صرفه هستند. توان آن‌ها ۱۰۰ الی۳ کیلو وات بوده و از کیفیت بالا برخوردار است. این برند تایوانی بوده و نسبت به در برند‌ها جایگاه بالایی دارد. از جمله کاربرد‌های آن سروو موتور به استفاده در تجهیزات پزشکی، دستگاه‌های چاپ، سینما‌ها، ماشین‌های نساجی، موتور‌های کنترل‌کننده هواپیما و… اشاره کرد.‌

انواع برند‌های سروو موتور

سروو موتور در برند‌های مختلفی موجود است. هر کدام از این برند‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و برای کاربردی مناسب هستند. در ادامه به بررسی برترین برندهای تولید کننده سروو موتور می‌پردازیم:

سروو موتور زینس

زیمنس شرکتی بین‌المللی است که فعالیت خود را در سال ۱۸۷۴ و در کشور آلمان شروع کرد. این مجموعه الکتروموتور‌های با کیفیت و کاربردی را با بهترین کیفیت طراحی و تولید می‌کند‌. توان این سیستم تک فاز و سه فاز بوده و در کاربرد‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. از جمله الکتروموتور‌های پرکاربرد است که در سیستم‌ها یا ابزار‌های بازخوردی چون دماسنج، دبی سنج، فشارسنج، رطوبت سنج برای کنترل پارامتر‌ها استفاده می‌شود. سروو موتور زیمنس شامل انواع زیر می‌شود:

  • سروو موتور زیمنسsimotics_۱fl۶توان ۰. ۴ الی۷ کیلو وات
  • سروو درایو زیمنسsinamics v۹۰پالس و آنالوگ دار
  • سروو درایو زیمنسsinamics v۹۰پروفینت دار
  • سروو درایو زیمنسsinamics v۹۰ابسلوت دار

هر کدام از این سروو موتور‌ها ویژگی‌های مختص به خود را داشته و برای کاربرد‌های خاصی استفاده می‌شوند.

سرووموتور زیمنس

سروو موتور LS

این سری سیستم‌ها در سایز‌ها و توان‌های مختلف تولید می‌شوند. راندمان و دقت بالایی دارند و شتاب اولیه آن‌ها نیز بالا است. از ویژگی‌های آن می‌توان به دارا بودن ترمز الکترومغناطیسی اشاره کرد که جلوی حرکت شفت در زمان قطعی برق را می‌گیرد. عملکرد این سروو موتور در سرعت پایین پایدار بوده و اندازه‌گیری سرعت دقیق انجام می‌شود. تحمل رطوبت محیط تا ۹۰ درصد را در صورت عدم وجود میعانات آب دارد.‌

سروو موتور LS

سروو موتور کینگو

این برند محصولات خود را در دو نوع AC و DC روانه بازار می‌کند. اما از میان آن‌ها کاربرد AC بیشتر بوده و این برند اکثرا این مدل را روانه بازار می‌کند. این برند سروو موتور‌ها را از توان ۴۰۹ ولت تا ۴. ۴ کیلو وات به صورت ساده و ترمزدار تولید می‌کند. انواع مدل‌های این برند عبارتند از:

  • سروو موتور کینگو SMH توان مصرفی۵۰ الی۷۵۰۰
  • سروو موتور کینگو۵۷S، ۸۵S توان مصرفی۱۰۰ الی۵۰۰
  • سروو موتور کینگو SMC توان مصرفی۴۰۰ الی۷۵۰
  • سروو موتور کینگو SME توان مصرفی۲۰۰ الی۷۵۰

سروو موتور کینگو

سروو موتور استون

استون یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه تولید سروو موتور است که انواع این محصول را تولید می‌کند. در مراحل ساخت این سیستم از فناوری نوین IPR استفاده می‌شود. این موضوع کاربری انواع آن را افزایش داده و در بسیاری از صنایع و فعالیت‌ها از آن استفاده می‌شود. این محصولات با تکنولوژی مدرن طراحی و ساخته می‌شوند و از کیفیت بالا برخوردارند.

سروو موتور تولیدی توسط این شرکت به صورت تک موتور، دو موتور و سه موتوره تولید و در بازار موجود است. حجم آن‌ها نسبت به دیگر برند‌ها کمتر شده و هزینه‌ها را تا حدود ۳۰ درصد کم می‌کند. این شرکت ایتالیایی بوده و بر کیفیت محصولات تأکید دارد. این محصولات زیر نظر افراد متخصص و مجرب ساخته شده و ب صورت گسترده در تمام جهان به کار ‌می‌روند. این شرکت سیستم‌های تک فاز خود را با ولتاژ ۲۲۰ ولت و توان ۲۰۰ وات تا ۴۰۰ وات و سه فاز را با ولتاژ ورودی۳۸۰ وات و توان ۱ کیلو وات تا ۲۲ کیلو وات تولید می‌کند.‌

سروو متور استون

کاربرد سروو موتور

سروو موتور در صنایع مختلف کاربرد دارد که در زیر به بخشی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • استفاده در دوربین‌ها برای زوم عکس و تنظیم لنز دوربین
  • کنترل وسایل رباتیک چون تولید گشتاور‌های مختلف برای استپ و حرکت، کنترل چرخ‌ها، کنترل سرعت
  • کنترل زاویه چرخش در سولار پنل‌ها به صورتی که پنل رو به روی نور خورشید قرار بگیرد.
  • استفاده در دستگاه‌های فرم دهی و برش قطعات
  • مورد استفاده در آنتن‌های ردیاب ماهواره
  • مسلسل‌های ضد هوایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *